Pek çok işlemde ihtiyaç duyulan işe giriş çıkış belgesi artık e-devlet kapısından karekodlu onaylı bir biçimde alınabiliyor. İşe giriş çıkış belgesi nedir? Nasıl alınır? Tüm detaylarıyla anlaşılır kılmaya çalışacağız. İşe Giriş Çıkış Belgesi sigortalı olarak çalıştığınız kurumlarda; ne kadar süre ile çalıştığınızı, ne kadar ücrete çalıştığınızı gibi bilgileri sunan SGK evraklarından biridir. E-Devlet kapısına eklenen bu hizmet sayesinde akıllı telefonunuzdan veya bilgisayarınız üzerinden herhangi bir yere uğramadan işe giriş çıkış belgenizi alabilirsiniz.
İşe giriş çıkış belgesinin en çok lazım olduğu alanlardan biri “iş deneyimi ispatı” konusudur. X şirketine y alanı üzerinde çalışıp deneyim sahibi olduğunuzu ancak SGK’dan aldığınız işe giriş çıkış belgeleriyle ibraz etmiş olursunuz. Bunun yanı sıra pek çok yasal prosedür gereği işe giriş çıkış belgesi istenmektedir.
İşe Giriş Çıkış Belgesi Nasıl Alınır?
- E-Devlet Kapısına giriş yapın.
- Arama Alanına “işe giriş çıkış” şeklinde bir anahtar kelime girin.
- İlk sırada görünecek bağlantıya tıklayın
Çalıştığınız kurumlar ekranda listelenecektir. Belgesini almak istediğiniz iş yerinizin bulunduğu ilgili satırdaki “Belge Oluştur” ifadesine tıklayarak İşe Giriş Çıkış belgenizi oluşturabilirsiniz.
İşlemin detaylarını göstermeye çalıştığımız videomuzu izleyebilirsiniz. ↓