Kredi/Banka Kartı Şifre Hatası Çözümü * 2022

Yeni aldığınız veya şifresini değiştirdiğiniz kredi/banka kartınızın şifresini doğru girmenize rağmen “hatalı şifre” uyarısı alıyorsanız çözüm için yazımızdaki işlemleri uygulamalısınız.

Kredi veya banka kartının şifresini ilgili bankanın mobil şube/internet şube veya çağrı merkezi kanalıyla pratik bir şekilde değiştirebilirsiniz. Bu işlemden sonra şifreyi doğru girmenize rağmen “hatalı şifre” uyarısı vermesi (Aynı durum şifresi SMS olarak iletilen yeni çıkarılmış kredi/banka kartı için de geçerlidir) güncel şifre ile kart çipindeki şifrenin aynı olmamasından kaynaklıdır. Problemin çözümü için ise güncel şifrenin fiziki olarak kart çipine yüklenmesi ile mümkün olacaktır. Bu işlemi ATM’lere girerek bir dakikadan kısa bir süre içerisinde gerçekleştirebilirsiniz.

Çip, kredi kartlarının üzerinde “sim kartı andıran” sarı yüzeyli elektronik alandır. Kartınızla ilgili veriler burada depolanır. ATM ve POS cihazları çip içerisindeki bilgileri okuyup, merkezden doğrulatarak işlem gerçekleştirirler.

ATM’den Şifre Yükleme Nasıl Yapılır?

Vakıfbank ve Garanti BBVA kredi kartını Halkbank ATM’lerine takarak başarılı bir şekilde şifre yüklemesi gerçekleştirdik. Dolayısıyla buradan hareketle karta şifre yükleme için herhangi bir ATM’nin yeterli olacağını varsayabiliriz. Olası bir hata alma durumunda kartınızın ait olduğu bankanın ATM’sinde de deneme yapmayı ihmal etmeyiniz.

İşlem başarıyla tamamlandıktan sonra ATM ekranında onay mesajı göreceksiniz. Eşzamanlı olarak SMS mesajı da alabilirsiniz.

Kartınıza şifre yüklemeden alışveriş merkezlerindekindeki poslarda ödeme yapamaz, ATM’lerden para çekemezsiniz. Şifre/PIN yükleme işlemi yapıldıktan sonra kartınızı dilediğiniz gibi kullanmaya devam edebilirsiniz. Bankanızın size yeni göndermiş olduğu kredi/banka kartı (çipli) veya interaktif kanallardan şifresini değiştirdiğiniz kredi/banka kartlarınızı kullanmaya devam edebilmek için şifre/PIN yükleme işlemi yapmanız gerektiğini unutmayınız.

Exit mobile version