Bilgisayar & İnternet

Aliexpress’te Sahte Ürünler İçin Dispute Süreci Nasıl İşliyor?

40 TL’ye satılan sözde SSD’yi sizler için incelemiştik. Peki bu fake (sahte) ürün için dispute süreci nasıl işledi? Cevabı yazımızda.


Aliexpress’ten 40 TL’ye satın aldığımız Portable SSD ürününü bir önceki yazımızda incelemiştik. Basit bir USB bellek çipini 1 TB SSD gibi gösteren düzeneğe sahip ürünle ilgili dispute süreci başlatarak süreç hakkında sizlere bilgi vermeyi arzuladık. Bilindiği gibi Aliexpress B2C platformu, diğer bir ifadeyle sanal bir pazaryeri. Aliexpress’ten herhangi bir ürün aldığımızda ücret Aliexpress havuzuna aktarılır. Ürün bize gönderildikten sonra onayımızla birlikte satıcı hak ettiği ücreti Aliexpress havuzundan alabiliyor. Bu tip koruma sistemi pek çok pazaryeri platformunda mevcut. Dispute süreci bu noktada alıcının itirazı neticesinde ürün ücretini Aliexpress havuzundan iade alması ve iade hakkı elde etmesiyle sonuçlanan bir itiraz aşamasıdır.

‎AliExpress Shopping App
‎AliExpress Shopping App
Üretici: Alibaba
Fiyatı: Ücretsiz
  • ‎AliExpress Shopping App Screenshot
  • ‎AliExpress Shopping App Screenshot
  • ‎AliExpress Shopping App Screenshot
  • ‎AliExpress Shopping App Screenshot
  • ‎AliExpress Shopping App Screenshot
  • ‎AliExpress Shopping App Screenshot
  • ‎AliExpress Shopping App Screenshot
  • ‎AliExpress Shopping App Screenshot
  • ‎AliExpress Shopping App Screenshot
  • ‎AliExpress Shopping App Screenshot
  • ‎AliExpress Shopping App Screenshot
  • ‎AliExpress Shopping App Screenshot

 

Aliexpress’te Dispute Süreci Nasıl İşliyor?

Aliexpress’te dispute süreci genel olarak iki aşamada tamamlanıyor. İlk aşamada Aliexpress, tanınan süre içerisinde alıcının ve satıcının kendi arasında sorunu çözmesini istiyor. Eğer bu aşamada mutabık olunamazsa Aliexpress bizzat kendisi devreye girerek son noktayı koyuyor.

Fake SSD ile ilgili olarak dispute sürecinde satıcıya ürünün basit bir bellek çipinden ibaret olduğunu kesinlikle 1 TB hacminin bulunmadığını, belli bir orandan sonra dosyaların bozulmaya başladığını ilettik. Ve para iadesi yapılmasını talep ettik. Satıcı tahmin ettiğimiz üzere bu talebi reddederek ürünü geri göndermemizi teklif etti. Biz de satıcının önerisini reddederek para iadesinde ısrarcı olduk.

Satıcı-alıcı arasında mutabakat sağlanamayınca Aliexpress sürece dahil oldu. Aliexpress bizden ürünün markasının belirgin bir şekilde göründüğü daha detaylı bir video göndermemizi istedi. Bizler de ikinci bir video çekerek gönderdik. Gönderdiğimiz verileri inceleyen Aliexpress gümrük vergisi de dahil olmak üzere tüm ücreti iade etti ve ürünün geri gönderilmesine de gerek görmedi. 1-2 gün sonra ücret kredi kartımıza yansıdı.

Aliexpress’in fake ürün noktasındaki hassasiyetini somut bir olayda gözlemlemiş olduk. Sizler de bu tür bir durumla karşılaşırsanız dispute süreci başlatabilirsiniz. 

Detayları videomuzda görebilirsiniz.

Bilgisayar ve İnternet Dünyasına Dair Her Türlü Soru veya Sorununuzu Soru Sor sayfamızdan bizlere iletebilirsiniz. Sorularınız En Kısa Sürede Cevaplanacaktır.

Editör fotoğrafı

Editör

İletişim Fakültesi mezunu, dijital içerik üreticisi.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Başa dön tuşu