Bilgisayar & İnternetSeo

Hemen Çıkma Oranı Nedir? Nasıl Düşürülür?

Web sitemizin/blogumuzun Google Analiytics verilerini incelediğimiz zaman karşımıza çıkan ölçütlerden biridir Hemen Çıkma Oranı. Yüzdelik dilimle ifade edilen bu değer nedir, ne işe yarar? Yüksek olması mı yoksa düşük olması mı iyidir? Anlamaya ve çözüm üretmeye çalışalım.


Hemen Çıkma Oranı Nedir?

Şu sıralar SEO konularını esnaflarla ilişki kurarak açıklamak bir huy oldu. Yine aynısını yapacağım. Şimdi düşünün ki bir bakkalınız var ve ürün yerleşimini de çok güzel bir biçimde yaptınız. Ekmek almaya gelen bir müşteriniz “Aa burada şu ürün varmış, ilerde en sevdiğim yiyecek görünüyor!” diyerek ekmek için gelmişken farklı kalemlerde ürünler alarak geri dönüyor. Bir de tam tersi örnek düşünelim. Dükkanınız oldukça dağınık ve uyumsuz. Müşteriniz ekmek almaya geliyor ve ekmeği aldıktan sonra direkt çıkıp gidiyor.

Hangi tip dükkana sahip olmayı seçerdiniz?

İlgili Makaleler

Hemen çıkma oranı aynı bu mantıkta bir şey. Sitenizi ziyaret eden kullanıcı eriştiği sayfa dışında başka herhangi bir sayfaya tıklamadan hemen sitenizi terk ediyorsa “Hemen Çıkma” refleksi gösteriyor demektir. Bu değer yüzdelik dilimle ifade edilir.


Örneğin 100 ziyaretçiden 50’si bu davranışı sergiliyorsa hemen çıkma oranınız %50’dir. Hemen çıkma oranının yüksek olması ise SEO açısından tehlike çanlarının çalmasına sebep olur. Dolaylı yönden ziyaretçiyi sitede tutma gerekliliğine de ket vurmuş olur.

Hemen Çıkma Oranı Nasıl Düşürülür?

Varsayımları değil bizzat tecrübeyi aktaracağız. Nitekim bahsedeceğim metotlar sayesinde Bilhos’un %90’ları aşan Hemen Çıkma Oranını %1’lere düşürdük.


İç Linkleme Yapın

İçeriklerinizi hazırlarken yayınlanmış diğer içeriklerinize de bağlantı verin. Örneğin Akıllı Telefonları Rootlamak ile ilgili bir yazınızda “Geliştirici Modunu aktif etmeyi şu yazımızda daha önce anlamıştık” şeklindeki imlemeler ziyaretçinizi farklı sayfalar açmaya teşvik eder ve böylece hemen çıkma oranınız düşer.

Not Defterinden Hallice Temalardan Vazgeçin!

Evet kabul ediyoruz ki mobil cihazlarla uyumlu beyaz fonlu temalar bugünün trendi. Fakat bu trendi abartıp aşırı minimalist olan temalar var ki siteyi gezinirken sanki Not Defteri belgesi okuyormuş havasına giriyorsunuz. Arayüz kesinlikle canlı olmalı ve sağda, solda veya içerik altında “Çok Okunanlar”, “Benzer İletiler” gibi widgetler olmalı ki ziyaretçileriniz farklı sayfaları ziyaret etmek istesin!

wordpress-23-related-posts-plugin
wordpress-23-related-posts-plugin
Üretici: Sovrn, zemanta
Fiyatı: Ücretsiz

İçeriklerinizdeki Üslup Oldukça Önemli

Ziyaretçileriniz aşırı resmi ve terimlere boğulmuş veya fazla lakayıt  üslupla yazılmış sayfaları görünce hemen çıkma eğilimi gösterir. Bir solukta okunacak, okuyucuyu sıkmayacak samimi fakat bir o kadarda ciddi iletiler yazmaya özen gösterin. (Serdar KUZULOĞLU üstadın kişisel blogu ve Dünya Halleri adlı sayfası bu konuda aklıma gelen en güzel örnek)

Bilgisayar ve İnternet Dünyasına Dair Her Türlü Soru veya Sorununuzu Soru Sor sayfamızdan bizlere iletebilirsiniz. Sorularınız En Kısa Sürede Cevaplanacaktır.

Editör

İletişim Fakültesi mezunu, dijital içerik üreticisi.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Başa dön tuşu