Bilgisayar & İnternetSeo

Esnaf Taktiğini SEO’ya Uyarlamak!

İnternet dünyasında var olmaya karar verdiniz ve içerik oluşturabileceğiniz bir konu seçerek blogunuzu kurdunuz. Her gün binlerce web sitenin on binlerce içerik ürettiği bir ekosistemde insanlar sitenizi nasıl bulacak?

Bu devasa bilgi havuzunda keşfedilebilir olmanın olmanın yolu Google’da üst sıralarda olmaktan daha teknik bir ifade ile SEO’dan geçiyor. Her gün onlarca kişinin ürettiği SEO stratejilerinin havada uçuştuğu webmaster dünyasında bir strateji de biz oluşturduk.  İlginç gelecek size belki ama bu kez ilham kaynağımız esnaflar oldu!


Esnaf Taktiği İle Ziyaretçiyi Sitede Tutmak

SEO ve Adsense reklam geliri açısından ziyaretçinin niceliği kadar niteliği da büyük önem taşıyor. Beyim jimnastiği yapmak adına sizlere şöyle bir soru soralım.

Sizce hangisi SEO ve Adsense reklam geliri açısından web sitemize ivme kazandırır?

Sitemizde ortalama 2 saniye zaman geçiren 1.000 (BİN) ziyaretçi mi?

Sitemizde ortalama 3,5 dakika zaman geçiren 300 ziyaretçi mi?


Elbette ikinci seçenek en arzu edilenidir. Peki ziyaretçiyi web sitemizde nasıl tutarız, hemen çıkmasını nasıl önleriz? İşte bu noktada esnaflardan ilham alarak şöyle bir strateji geliştirdik.

Bir dükkana veya herhangi bir satış noktasına girdiğimiz zaman hemen bir satış görevlisi yanımıza gelir “Hoş Geldiniz!”, “Ne aramıştınız?” “Nasıl Yardımcı Olabilirim?” diyerek hemen çıkıp gitmemize mani olur ve istediğimiz kadar alternatif sunarak bizi alışveriş yapmaya teşvik eder. Aynı stratejiyi web sitemizi ziyaret eden kullanıcılar için de uygulamaya çalışsak nasıl olurdu? Neden olmasın!

 

Evet, yazılım alt yapısını tahmin edeceğiniz üzere canlı destek sistemleriyle kuracağız.

Jivochat’le Ziyaretçilerimizi Saniye Saniye Takip Etmek, Onlarla İletişime Geçmek Oldukça Kolay!

İmkanlarının kısıtlı oluşu ve aradığımız işlevleri sunmaması nedeniyle Zendesk’in Zopimchat’inden vazgeçtik ve yeni bir arayışa koyulduk. Öyle ki web sitemize giren ziyaretçiyi anbean gösteren ve ziyaretçi canlı desteğe yazmasa bile onunla iletişime geçmemize imkan veren bir canlı destek sistemine ihtiyacımız vardı ki Jivochat’i keşfetmemiz uzun sürmedi. 


Jivochat öyle güzel imkanlar sunuyor ki ziyaretçinin hangi sayfada olduğunu, hangi kaynaktan sitemizi bulduğunu, kaç dakika sitemizde kaldığına kadar ihtiyacımız olan tüm bilgiler elimizin altında!

Tetikleyiciler sayesinde ayarladığımız belli süre süren sonrasında (10 – 15 saniye gibi) otomatik Hoş Geldin mesajları gönderme imkanımız da bulunuyor.

jivochat nedir

Canlı destek widgetindeki tüm bileşenleri dilimize göre düzenleyebilmemiz de mümkün.

Stratejimizi uygulamak adına tek yapmamız gereken Visitors kısmını takip eden ziyaretçi web sitemizde belli bir süre kaldıktan sonra ziyaret ettiği içeriğimizi açıklayacak mesajlar göndermemiz.

Bu sayede gelen ziyaretçi hemen sitemizi terk etmeyecek ve sitede kalma süresi hissedilir oranda artacaktır.

Jivochat tüm özellikleriyle 15 gün ücretsiz denenebiliyor. Hemen bir hesap açıp işe koyulmak için acele etmelisiniz. Stratejik açıdan düşündüğümüz zaman görüyoruz ki canlı destek sistemlerini sadece bir iletişim ağından olmaktan daha çok şeyi ifade ediyor.

https://www.jivochat.com/

 

Bilgisayar ve İnternet Dünyasına Dair Her Türlü Soru veya Sorununuzu Soru Sor sayfamızdan bizlere iletebilirsiniz. Sorularınız En Kısa Sürede Cevaplanacaktır.

Editör

İletişim Fakültesi mezunu, dijital içerik üreticisi.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Başa dön tuşu