Bilgisayar & İnternetNasıl Yapılır

Defter Beyan Sistemi Nedir, Kimler Kullanabilir?

Defter beyan sistemi serbest meslek erbapları ile basit usulde vergilendirilen esnafların kendi defterlerini tutabilmelerini sağlayan faydalı bir hizmettir.

 

Defter beyan sistemi ile serbest meslek icra eden çalışanlar, basit usulde vergilendirilen esnaflar internet ortamının rahatlığı ve pratikliğinden istifade ederek kendi defterlerini bizzat kendileri tutabilmektedir. Ücretsiz bir şekilde kullanıma sunulan ve mobil ortamda da kullanılabilen defter beyan sistemine gelir vergisine tâbi olan ticaret ve sanat erbapları da katılabilmektedir. Defter beyan sistemi ile zamandan, kağıttan ve ilave maliyetlerden tasarruf ederek yasal şartları taşıyacak şekilde defterinizi tanzim edebilirsiniz.

Defter Beyan Sistemine Nasıl Kayıt Olunur, Nasıl Kullanılır?

Sisteme İnteraktif Vergi Dairesi (İVD) kullanıcı kodu ve şifresiyle giriş yapılabilmektedir. Kod ve şifre bilgisine sahip değilseniz “Şifremi Unuttum” bağlantısına tıklayarak e-devlet kapısı üzerinden yeni şifrenizi sadece birkaç saniye içerisinde oluşturabilirsiniz.


Defter-Beyan sistemine ekranda yer alan BAŞVURU ifadesine tıklayarak (https://basvuru.defterbeyan.gov.tr/) İVD kullanıcı kodu ve şifresi girilmek suretiyle kolaylıkla başvuru yapılabiliyor. 

Defter Beyan Sistemiyle Alakalı Sıkça Sorulan Sorulara Cevaplar

Defter Beyan Sistemini Kimler Kullanabilir?

Serbest meslek kazancı elde eden ve 3568 sayılı Kanun ve ilgili mevzuat düzenlemeleri uyarınca vergi beyannamelerini meslek mensuplarına;

a) İmzalatmak zorunda olan mükelleflerden,

– Kendisine elektronik beyanname gönderebilmek için kullanıcı kodu, parola ve şifre verilenlerin kendileri veya meslek mensupları tarafından,

– Diğerleri için meslek mensupları tarafından,

b) İmzalatma yükümlülüğü olmayan mükelleflerden,


– Kendisine elektronik beyanname gönderebilmek için kullanıcı kodu, parola ve şifre verilenlerin kendileri veya meslek mensupları tarafından,

– Diğerleri için meslek mensupları tarafından, yapılabilecektir.

Beyannameler Sistem Üzerinden Gönderilecek Midir?

Evet, gönderilebilmektedir.

Defter Beyan Sisteminde Hangi İşlemler Yapılabilmektedir?

Sisteme giriş yapılarak gelir ve giderler elektronik ortamda kaydedilebilir, defterler bu kayıtlardan hareketle elektronik ortamda oluşturabilir, saklanabilir ve beyannameler hazırlanarak onaylanabilir. Diğer taraftan Sistem üzerinden fatura, serbest meslek makbuzu gibi belgeler elektronik ortamda düzenlenebilecektir.

 

Bu içerik teknoloji editörleri tarafından oluşturulmuştur. Bu tip konularda en doğru bilgiye GİB resmî sayfasından veya mali müşavirler vasıtasıyla ulaşabilirsiniz. Düzeltme ve bilgi ekleme talepleri için İLETİŞİM sayfamızı kullanabilirsiniz.

Bilgisayar ve İnternet Dünyasına Dair Her Türlü Soru veya Sorununuzu Soru Sor sayfamızdan bizlere iletebilirsiniz. Sorularınız En Kısa Sürede Cevaplanacaktır.

Editör

İletişim Fakültesi mezunu, dijital içerik üreticisi.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Başa dön tuşu