Bilgisayar & İnternet

Kullanıcıları Yanlış Yönlendiren Abartılı Ürün Yorumları

Bir ürün hakkında araştırma yaparken hangi tür yorumları dikkate almalıyız? Cevabı yazımızda ve videomuzda.


Hemen hemen herkesin bir fikri olduğu internet mecrasında doğru bilgi ile yanlış bilgiyi ayrıştırmak mühim bir zanaat. Alacağı ürünü internet ortamında araştıran tüketiciler “Mükemmel” ile “Sakın alma, çöpe atmaya bile değmez” yorumları arasında kararsız kalıyor. Dikkate alınması gereken kullanıcı yorumlarının kıstaslarını beraber inceleyelim.

Subjektif Yorum ile Objektif Yorumu Ayırt Etmemizi Sağlayacak 4 Kıstas

1-. Ürünü satın almış olan kullanıcıların yorumunu dikkate alın!

Bir ürün hakkında yapılan olumlu/olumsuz yorumun ilgili ürünü satın almış bir kullanıcıdan geldiğini teyit edin. Ürünü satın almamış, deneyimlememiş kimselerin subjektif yorumları kafanızı karıştırmaktan öteye gitmeyecektir.

 

2- Olumlu veya olumsuz yorumun ürüne mi yoksa satıcıya yapıldığını tetkik edin!

Her ne kadar bahse konu muazzam bir ürün olsa da kullanıcılar kargo aşamasında yaşadığı sorunlardan hareketle ürüne direkt olumsuz yorum yaparak düşük puan verebilmektedir. Veya tam tersi satış öncesinde satıcı ile kurduğu sağlıklı iletişimin etkisiyle ürünü henüz kullanmaya başlamadan subjektif bir şekilde 5 yıldız verebilmektedir. Satın alma tercihimizi bu tip yorumlar etkilememelidir.

3- Marka Hayranlığı ve “Çin Malı” Takıntısı

Bazı kullanıcılar reklamların ve popüler kültürün etkisiyle hayranlık duyduğu markaların dışındaki ürünleri tercih etmemekte ve bunun etkisiyle hiç kullanmamış olsalar dahi diğer markaların ürünlerini kötüleyici bir tutum takınabilmektedir. Satın alma tercihimiz şekillenirken dikkate alınmaması gereken subjektif yorum kalıplarından biridir. Öte yandan kalitesiyle nam olmuş pek teknoloji ürünü her ne kadar Avrupa veya ABD menşeli olda üretimleri Çin’de yapılmaktadır. Bu yüzden üzerinde Made in China yazan her ürünü kalitesiz olarak sınıflandırmak doğru olmaz.

 

4- Fiyat Her Zaman Kaliteyi Belirlemez

Her üreticinin kendi bağlamında oluşturduğu bir fiyat politikası vardır. Bunun yanında ürünü ülkemize getiren distribütör firmanın da kar marjı çeşitlilik arz edebilir. Dolayısıyla bir ürünü sadece fiyatıyla değerlendirmek her zaman doğru sonuçlara ulaştırmayabilir. Her pahalı ürün kaliteli olmayacağı gibi görece uygun ve düşük bir fiyatlı bir ürünün kalitesiz olacağı ön yargısı da doğru değildir. 

 

Ürün araştırması yaparken kullanıcı yorumlarını ifade ettiğimiz bu dört kıstasa göre eleyebilirsek isabetli bir karar vermemiz kolaylaşacaktır.

Bilgisayar ve İnternet Dünyasına Dair Her Türlü Soru veya Sorununuzu Soru Sor sayfamızdan bizlere iletebilirsiniz. Sorularınız En Kısa Sürede Cevaplanacaktır.

Editör fotoğrafı

Editör

İletişim Fakültesi mezunu, dijital içerik üreticisi.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Başa dön tuşu