Bilgisayar & İnternetHaber

Pandemi Sürecinde Garanti Bankası’ndan Tepki Çeken Uygulama!

mobil imzaTurkcell’in ıslak imza ile eşdeğer olan mobil imza uygulamasının anlaşmalı banka internet şubesi üzerinden anında aktif etmeye yarayan servisin kamuoyuna herhangi bir açıklama yapılmadan iptal edilmesi kullanıcıların tepkisini çekti.

HABERİMİZE DÜZELTME:

20.11.2020 tarihinde Turkcell yetkililerinden alınan bilgiye göre uygulamanın Garanti Bankası tarafından TEK TARAFLI olarak iptal edildiği anlaşılmış ve haber başlığı “Garanti’den Tepki Çeken Karar” olarak revize edilmiştir.

Normalde bir dakikadan daha kısa süren aktivasyon işlemi için virüs tehlikesinin had safhada olduğu pandemi sürecinde az sayıda bulunan işlem yapmaya yetkili bayilerin adres gösterilmesi tartışmalara neden oldu.

Mobil İmza Ne İşe Yarıyor?

5070 sayılı kanun kapsamında hayatımıza giren e-imza teknolojisi, ıslak imzayla eşdeğer olan ve benzersiz dijital yapısıyla imza kavramına güvenilirlik ve ispat edilebilirlik katmanı oluşturan bir uygulama. Cep telefonları üzerinden ilave herhangi bir araca ihtiyaç duyulmadan e-imza atmaya imkan sağlayan mobil imza ise vatandaşların internet ortamı rahatlığında pek çok resmi işlemi gerçekleşmesine yardımcı oluyor. Sokağa çıkmanın hayati riskler taşıdığı pandemi ortamında daha çok ihtiyaç duyulan mobil imzaya sahip olmanın zorlaştırılması ve ücra noktalarda bulunan yetkili işlem birimlerine yönlendirilmesi kullanıcıların tepkisini çekti.

İlgili Makaleler

mobil imza nedir


Turkcell’in Garanti Bankası’nın Tepki Çeken Mobil İmza Kararının Detayları

Kullanıcılar anlaşmalı bankanın internet şubesi üzerinden bir dakika dahi sürmeyen bir işlem dizisiyle “anlık” olarak mobil imza hizmetini aktif edebiliyordu. Anlaşmalı bankanın internet şubesinde ilgili menünün tıklamalara tepki vermemesi üzerine Turkcell’e başvuran kullanıcıların talepleri “Uygulama sona erdi. Şubelerimize başvurun.” şeklinde sonuçlandırılırken 2013’den beri devam eden uygulamanın neden sona erdiği bilinmiyor.

İşin diğer bir ilginç yanı ise kullanıcılar daha önce mobil imza hizmetini banka internet şube kanalıyla almış olsalar dahi yeniden aktive etmek için yine de bayilere yönlendiriliyor. Metropoller dışında Anadolu’da hizmet veren pek çok bayinin mobil imza başvurusu alma konusunda bilgi sahibi olmadığı ve değişik noktalara yönlendirdiği kullanıcıların en çok şikayet ettiği konular arasında yer alıyor.

Pandemi sürecinde pek çok resmi işlemi evden yapmaya imkan sağlamasıyla “Hayat Eve Sığar” prensibine önemli bir dayanak sunan mobil imza hizmetinin edinilmesinin zorlaştırılması bu yöndeki tartışmaları da beraberinde getirdi.

Kullanıcıların tepki ve talepleri üzerine Turkcell “Önerilerin dikkate alındığı” açıklamasında bulunurken kullanıcılar eski sistemin bir an önce geri dönmesini bekliyor.

Bilgisayar ve İnternet Dünyasına Dair Her Türlü Soru veya Sorununuzu Soru Sor sayfamızdan bizlere iletebilirsiniz. Sorularınız En Kısa Sürede Cevaplanacaktır.

Editör fotoğrafı

Editör

İletişim Fakültesi mezunu, dijital içerik üreticisi.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Başa dön tuşu